سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمام مطالبى که در این وبلاگ قرار میگیرد بر اساس قرآن واحادیث معتبر مورد قبول شیعه و سنى میباشد.برخی افراد نادان میگویندچرا امری که که در هزارو چهارصد سال قبل رخ داده و طرح آن موجب کدورت واختلاف میشود را مطرح میکنید؟؟؟
در جواب میگوییم که اولا اگر دعوا بر سر ارث بوده است، پس در هر زمانی به وسیله ی ورثه قابل طرح است ولو اینکه هزار سال ازشروع اختلاف گذشته باشد. ثانیا روشن شدن این مطلب باعث تشخیص راه حق ازراه باطل میشود اگر برای همه ما روشن شودکه حق با علی است آنگاه اتحاد واقعی بین مسلمانان عالم برقرار میشود و همگی شیعه میشوند ودر نتیجه خداشناسی ، پیامبرشناسی، نحوه انجام عبادت،همه و همه تفاوت میکند. پس میبینید که اگر همین دعوا به نتیجه برسد تبعات بسیار وسیع ودامنه داری را به دنبال دارد؛لذا طرح این مباحث تا زمانی که حتی یک غیر شیعی روی زمین وجود دارد، جا دارد.

از: یک دوستد  شنبه 87/11/5  ساعت 5:23 عصر  

مناظره

یکی از علمای اهل سنت میگفت:شما با اینکه میگویید ما در باره امامان خود غلو نمیکنیم ولی هر باری که نام امامتان را میبرید عوض آنکه بگویید:رضی الله عنهم(خدا از او راضی باد) میگین: صلوات الله علیهم؛ و این بر خلاف نص صریح قرآن است که میفرمایید: ان الله و ملائکته یصلون علی النبی یا ایها الذین آمنوا صلوا علیه وسلموا تسلیما.1*

عالم شیعه:اولا در این ایه سلام وصلوات بر دیگران منع نشده است؛ثانیا در جای دیگر داریم(سلام علی آل یاسین)2*که یاسین نام خاتم الانبیاء(ص)و آل یاسین؛ال پیامبر هستند.

عالم سنی: شما میخواهید با سحر بیان حرفتان را ثابت کنید، چه کسی این آیه  را به این صورت تفسیر کرده است؟

عالم شیعه:خواهشمندم اینقدر قاطع صحبت نکنید تا پس از شنیدن جواب خجل نشوید.ابن حجر به نقل از فخر راضی که همه شما او را قبول دارید میگوید:«اهل بیت پیامبر در پنج چیز با هم مشترک هستند،اول در سلام،زیرا در قرآن همانگونه که بر پیامبر اسلام سلام فرستاده شده است بر ال او نیز فرستاده شده است؛دوم در صلوات برپیامبر در تشهد نماز؛سوم در طهارت به دلیل آیه تطهیر؛چهارم در تحریم صدقه و پنجم در وجوب محبت پیامبر».3* علاوه بر این حدیثی از رسول اکرم(ص)وارد شده است که میفرماید:«صلوات بریده و نا تمام بر من نفرستید.عرض شد صلوات ناتمام چیست؟فرمود:اینکه بگویید:اللهم صل علی محمد وسپس ال محمد را نگویید».4*پس تصدیق کنید که صلوات بر آل پیامبر نه تنها بدعت نیست بلکه عبادت است.

 

پینوشت:

1*:خداوند وفرشتگانش بر روان پاک پیامبر درود میفرستند شما هم ای اهل ایمان بر او درود بفرستید؛آیه56سوره احزاب
2*:آیه130صوره صافات

3*:صواعق المحرقه،ص149باب11فصل1،آیه3

4*:صواعق المحرقه ، ابن حجرمکی ‍،ص146باب11فصل1،آیه2



  • کلمات کلیدی :
  • نظرات شما ()

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    صراط مستقیم غیر از صراط ابوبکر و عمر است(قسمت اول)
    مناظره2(قسمت دوم)
    مناظره2
    مناظره1
    سیلی موسی(ع) در گوش ملک الموت
    ساق پای خدا
    مناظره
    [عناوین آرشیوشده]

    فهرست


    5466 :کل بازدید
    5 :بازدید امروز
    0 :بازدید دیروز

    درباره خودم


    یک دوست

    لوگوی خودم


    یک دوست

    لوگوی دوستان



    لینک دوستان


    اردبیل شهری برای همه
    «بازتاب اخبار روز، تحلیل و تفسیر اخبار» اخبار سبز بدون محدودیت
    رنگارنگ

    آوای آشنا


    اشتراک


     

    آرشیو


    چگونگی انتقال سیادت از پیامبر(ص) به ائمه(ع)
    افکار وفکر های تباه وبیهوده پیروان خلیفه عمر

    طراح قالب