سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمام مطالبى که در این وبلاگ قرار میگیرد بر اساس قرآن واحادیث معتبر مورد قبول شیعه و سنى میباشد.برخی افراد نادان میگویندچرا امری که که در هزارو چهارصد سال قبل رخ داده و طرح آن موجب کدورت واختلاف میشود را مطرح میکنید؟؟؟
در جواب میگوییم که اولا اگر دعوا بر سر ارث بوده است، پس در هر زمانی به وسیله ی ورثه قابل طرح است ولو اینکه هزار سال ازشروع اختلاف گذشته باشد. ثانیا روشن شدن این مطلب باعث تشخیص راه حق ازراه باطل میشود اگر برای همه ما روشن شودکه حق با علی است آنگاه اتحاد واقعی بین مسلمانان عالم برقرار میشود و همگی شیعه میشوند ودر نتیجه خداشناسی ، پیامبرشناسی، نحوه انجام عبادت،همه و همه تفاوت میکند. پس میبینید که اگر همین دعوا به نتیجه برسد تبعات بسیار وسیع ودامنه داری را به دنبال دارد؛لذا طرح این مباحث تا زمانی که حتی یک غیر شیعی روی زمین وجود دارد، جا دارد.

از: یک دوستد  شنبه 87/12/3  ساعت 8:44 عصر  

مناظره2(قسمت دوم)

در اینجا به ادامه مناظره میپردازیم:

سنی:اینکه میگویید امامت از اصول دین است احتمالا اشتباه باشد؛زیرا بزرگان،امامت را از فروع دین شمرده اند.

شیعه:من اشتباه نمیکنم!اگر امامت از فروع دین بود رسول اکرم(ص)در اهمیت آن نمیفرمود:«اگر کسی بمیرد وامام زمان خودش را نشناخته باشد به مرگ جاهلیت مرده است»1* از همین حدیث معلوم میشود که امامت از اصول دین است.این مطلب را هم بسیاری از علمای خودتان هم قبول دارند.امام باید دارای تمام اخلاق حسنه باشد و از مردم زمان خودش اعلم،افضل،اشجع و ازهد باشد. چنین امامی باید از طرف خدا و رسول منصوب شود وچنین امامی مقامش بالاترین مقام روحانی و حتی بالاتر از مقام انبیاء عظام می باشد.

سنی:جالب است!!از یک طرف شما از غلوکنندگان بدگویی میکنید واز سوی دیگر امام را از انبیاء هم بالاتر میبرید؛این حرف بی اساس است و ما آن را نمیپذیریم.

شیعه:هنوز دلیل من را نشنیده اید،حرف مرا بی اساس میشمرید؟!برای شما از قرآن دلیل می آورم.در آیه124سوره بقره آمده است:(به یاد آور هنگامی را که خداوند ابراهیم را به اموری امتحان فرمود و او همه را اتمام کرد خداوند به او فرمود من تو را برای مردم امام قرار دادم.گفت این امامت را به فرزندان من نیز عطا خواهی کرد؟فرمود:عهد من که امامت است،به مردم ستمکار نخواهد رسید.)این آیه ثابت میکند که امامت بالاتر از نبوت است؛زیرا پس از اینکه حضرت ابراهیم از امتحانات الهی سربلند بیرون آمد،از ناحیه پروردگار از مقام نبوت به مقام بالاتری که امامت است ارتقای درجه یافت.

سنی:پس باید مقام علی(ع) از مقام پیامبر خاتم(ص)هم بالاتر باشد.آیا این غلو نیست؟

شیعه:میدانید که بین نبوت خاصه و نبوت عامه تفاوتهای زیادی است. امامت از لحاظ رتبه پایین تر از نبوت خاصه یعنی مقام نبی مکرم اسلام(ص)و بالاتر از مقام نبوت عامه است؛زیرا علی(ع) واجد مقام نبوت بوده و اتحاد نفسانی با خاتم الانبیاء داشته است،لذا واجد مقام امامت شده و بر انبیاء گذشته فضیلت دارد.

سنی:شما دائما مطالب را مشکلتر میکنید. هنوز مشکل اول حل نشده اشکال دیگری مطرح میشود.

شیعه:چه مشکلی؟

سنی:در صحبتهایتان مشکلاتی وجود دارد که گمان نمیکنم بتوانید آنها را درست کنید.شما الآن فرمودید که علی (ع) دارای مقام نبوت بوده و اتحاد نفسانی با رسول الله داشته است و از تمام انبیاء بالاتر است.

شیعه:تمام این مشکلاتی که به نظر شما لاینحل است با یک حدیث جواب داده میشود.حدیث بسیار معتبر منزلت از قول رسول خدا(ص) خطاب به علی(ع)صادر شده است که:ای علی آیا راضی نیستی که مقام و منزلت تو نسبت به من همچون مقام هارون نسبت به موسی باشد.2*

سنی: اولا صحت این حدیث نا معلوم است؛ثانیا اگر هم درست باشد خبر واحد است لذا خوب است شما هم به آن اعتنا نکنید.

شیعه:خیلی عذر میخوام!! مجبورم که بگویم یا شما کم مطالعه هستید و یا عمدا نمیخواهید زیر بار حرف حساب بروید. به چه دلیل میگویید این حدیث سند صحیح ندارد و یا خبر واحد است در حالی که هم بخاری و هم مسلم و هم بسیاری از علمای خودتان این حدیث را در کتب خود آورده اند؛حتی برخی از آنان همین حدیث را از زبان خلیفه دوم نیز نقل کرده اند.

ادامه دارد...

 

پینوشت:

1*:الجمع بین الصحیحین،حمیدی،2/296،ح1498؛و تفتازانی در العقاد النفسیه ص110

2*:صحیح بخاری،6/309،ح857،کتاب المغازی؛ومسلم در صحیح4/1870-1871ح30-32 باب فضائل علی



  • کلمات کلیدی :
  • نظرات شما ()

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    صراط مستقیم غیر از صراط ابوبکر و عمر است(قسمت اول)
    مناظره2(قسمت دوم)
    مناظره2
    مناظره1
    سیلی موسی(ع) در گوش ملک الموت
    ساق پای خدا
    مناظره
    [عناوین آرشیوشده]

    فهرست


    5461 :کل بازدید
    0 :بازدید امروز
    0 :بازدید دیروز

    درباره خودم


    یک دوست

    لوگوی خودم


    یک دوست

    لوگوی دوستان



    لینک دوستان


    اردبیل شهری برای همه
    «بازتاب اخبار روز، تحلیل و تفسیر اخبار» اخبار سبز بدون محدودیت
    رنگارنگ

    آوای آشنا


    اشتراک


     

    آرشیو


    چگونگی انتقال سیادت از پیامبر(ص) به ائمه(ع)
    افکار وفکر های تباه وبیهوده پیروان خلیفه عمر

    طراح قالب