سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمام مطالبى که در این وبلاگ قرار میگیرد بر اساس قرآن واحادیث معتبر مورد قبول شیعه و سنى میباشد.برخی افراد نادان میگویندچرا امری که که در هزارو چهارصد سال قبل رخ داده و طرح آن موجب کدورت واختلاف میشود را مطرح میکنید؟؟؟
در جواب میگوییم که اولا اگر دعوا بر سر ارث بوده است، پس در هر زمانی به وسیله ی ورثه قابل طرح است ولو اینکه هزار سال ازشروع اختلاف گذشته باشد. ثانیا روشن شدن این مطلب باعث تشخیص راه حق ازراه باطل میشود اگر برای همه ما روشن شودکه حق با علی است آنگاه اتحاد واقعی بین مسلمانان عالم برقرار میشود و همگی شیعه میشوند ودر نتیجه خداشناسی ، پیامبرشناسی، نحوه انجام عبادت،همه و همه تفاوت میکند. پس میبینید که اگر همین دعوا به نتیجه برسد تبعات بسیار وسیع ودامنه داری را به دنبال دارد؛لذا طرح این مباحث تا زمانی که حتی یک غیر شیعی روی زمین وجود دارد، جا دارد.

از: یک دوستد  یکشنبه 87/11/20  ساعت 1:56 عصر  

مناظره2

در نگاه شیعه امامت اختصاص به عترت پاک رسول الله (ص) دارد؛ولی از نظر اهل سنت امامت فقط مربوط به مجتهدینی است که با استنباط خود احکام دین را مشخص میکنند؛لذا میبینیم که در کتبهای فقهی ایشان اختلافات بسیاری مشاهده میشود. نکته جالب توجه آن است که اهل سنت اجتهاد را مختص به چهار نفر میدانند وحال آنکه در میان آنان،دانشمندانی که به مراتب از این چهار نفر اعلم بوده اند وجود داشته ودارد.

مناظره ای که در اینجا صورت میگیرد مشخص میکند که اهل سنت چرا اجتهاد را به همین چهار نفر محدود کرده اند؟ در حالی که از پیامبر هیچ دستوری برای پیروی این چهار نفر نرسیده و اینها هم مثل بقیه علما هستند.

شیعه:چرا اهل سنت تبعیت از این چهار نفر را واجب میدانند؟

سنی:ائمه ی ما،علاوه بر علم اجتهاد دارای تقوا و عدالت و زهد بوده اند؛لذا پیروی از آنها بر ما واجب است.

شیعه:مگر به عقیده شما دیگر علمایتان فاقد تقوا وعدالت بوده اند؟مگر کدامیک از این چهار امام،رسول خدا(ص) را درک کرده اند و یا دستوری از جانب رسول خدا(ص) در پیروی از آْنان آمده است؟ به چه دلیل مسلمانان را به تقلید کورکورانه از این چهار نفر مجبور میکنید؟

سنی:به هماهن دلیل که شما مردم را به پیروی از امامانتان مجبور میکنید!

شیعه:احسنت!!اجبار به پیروی از ائمه اهل بیت طبق نظر ما نبوده است بلکه طبق دستور صریح نبی مکرم بوده است. رئیس شیعه امام علی(ع) در دامن رسول اکرم(ص)پرورش یافت مکررا رسول گرامی به امیر المومنین میفرمود:«اطاعت تو اطاعت من است و مخالفت با تو مخالفت با من است»1*. همچنین میفرمود:«برقرآن و عترت من تقدم نجویید و از خدمت آنها سر بر نتابید تا هلاک نشوید»2*.باز میگردیم به گفته شما که گفتید امامان شما دارای علم و تقوی و عدالت هستن. اگر چنین است که شما میفرمایید؛پس چرا بعضی از آنها برخی دیگر را تکفیر مینمودند؟؟!

سنی:چرا به هر چه زبانتان می اید را میگویید؟؟!! این حرف شما واقعیت نداره؛هر حرفی که پشت سر امامان ما زده شده است از سوی شیعیان بوده است.

شیعه:معلوم میشود که کتابهای خودتان را نخوانده اید. همه میدانند که شافعی شیعه نیست؛با این حال میگوید:«در اسلام کسی شومتر از ابو حنیفه متولد نشده است»3* ؛غزالی که از بزرگان شماست مینویسد:«ابوحنیفه شریعت را واژگون نمود وهریک از قوانین شرع را با اصلی مقرون کرد که در نتیجه آن،شرع انور ویران شد.هرکه این عمل را عمدا انجام دهد کافر است واگر بدون تعمد مرتکب عمل ابوحنیفه گردد فاسق است»4*.انشاءالله تا کنون یافته اید که من حرفی بدون مدرک نمیزنم!من واقعیت را میگویم.واقعیت آن است که امامان شما با هم اختلاف دارند ولی امامان ما هیچ اختلافی بایکدیگر ندارند.این نکته ی دقیق میتواند به خوبی حق را برای افراد زیرک آشکار کند.این است اجمالی از عقیده ی ما در مورد امامت که اصلی از اصول دین است.

ادامه دارد ... .

 

پینوشت:

1*:المستدرک علی الصحیحین،حاکم نیشابوری،3/131،ح4617

2*:صواعق المحرقه،ابن حجرمکی،ص228-229،خاتمه

3*:تاریخ بغداد،خطیب بغدادی،13/419،ح22،ترجمه شماره7297،وبخاری در تاریخ الاوسط ح 1196

4*:المنخول،غزالی،ص613،کتاب الفتوی،باب2،فصل8،مسلک3



  • کلمات کلیدی :
  • نظرات شما ()

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    صراط مستقیم غیر از صراط ابوبکر و عمر است(قسمت اول)
    مناظره2(قسمت دوم)
    مناظره2
    مناظره1
    سیلی موسی(ع) در گوش ملک الموت
    ساق پای خدا
    مناظره
    [عناوین آرشیوشده]

    فهرست


    5467 :کل بازدید
    6 :بازدید امروز
    0 :بازدید دیروز

    درباره خودم


    یک دوست

    لوگوی خودم


    یک دوست

    لوگوی دوستان



    لینک دوستان


    اردبیل شهری برای همه
    «بازتاب اخبار روز، تحلیل و تفسیر اخبار» اخبار سبز بدون محدودیت
    رنگارنگ

    آوای آشنا


    اشتراک


     

    آرشیو


    چگونگی انتقال سیادت از پیامبر(ص) به ائمه(ع)
    افکار وفکر های تباه وبیهوده پیروان خلیفه عمر

    طراح قالب