سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمام مطالبى که در این وبلاگ قرار میگیرد بر اساس قرآن واحادیث معتبر مورد قبول شیعه و سنى میباشد.برخی افراد نادان میگویندچرا امری که که در هزارو چهارصد سال قبل رخ داده و طرح آن موجب کدورت واختلاف میشود را مطرح میکنید؟؟؟
در جواب میگوییم که اولا اگر دعوا بر سر ارث بوده است، پس در هر زمانی به وسیله ی ورثه قابل طرح است ولو اینکه هزار سال ازشروع اختلاف گذشته باشد. ثانیا روشن شدن این مطلب باعث تشخیص راه حق ازراه باطل میشود اگر برای همه ما روشن شودکه حق با علی است آنگاه اتحاد واقعی بین مسلمانان عالم برقرار میشود و همگی شیعه میشوند ودر نتیجه خداشناسی ، پیامبرشناسی، نحوه انجام عبادت،همه و همه تفاوت میکند. پس میبینید که اگر همین دعوا به نتیجه برسد تبعات بسیار وسیع ودامنه داری را به دنبال دارد؛لذا طرح این مباحث تا زمانی که حتی یک غیر شیعی روی زمین وجود دارد، جا دارد.

از: یک دوستد  پنج شنبه 87/11/3  ساعت 10:17 صبح  

افکار وفکر های تباه وبیهوده پیروان خلیفه عمر

پیروان خلیفه عمر(لعنت الله علیه) بر این اعتقادند که :
بر خی از یهود مانند عبدالله بن سبا و کعب الاحبار با ارائه عقاید باطل در قالب احادیث نبوی موجبات انحراف را پدید آورده اند . بعضی از این احادیث مربوط است به روایاتی که دلالت بر خلافت بلافصل علی(ع) و نادرست بودن خلافت خلفای راشدین دارد. این احادیث تشکلی حزب سیاسی شیعه رو موجب گردید که در اثر گسترش فعالیت همین گروه، خلیفه عثمان(لعنت الله علیه) به قتل رسید.

اما ما جواب این افکار تباهی وپوچ را اینگونه میدهیم:

اولا شیعه یک مذهب هست نه یک حزب ؛ و آن هم مذهبی که در زمان رسول اکرم(ص)پایه ریزی گردید؛ ثانیا طبق اخبار معتبری که در کتب تفسیری اهل سنت وجود دارد، اصطلاح شیعه در زمان حیات رسول خاتم(ص) به دستور آن حضرت به پیروان امیرالمومنین علی بن ابی طالب(ع) اعطا شد.

در کتب اهل سنت از ابن عباس نقل شده است که وقتی آیه شریفه(ان الذین آمنو و عملوا الصالحات اولئک هم خیر البریه)1* نازل شد رسول الله(ص) رو به امیر المومنین علی(ع) کرد و فرمود:‍‍‍«یا علی تو وشیعیانت خبر البرّیه هستید؛ در روز قیامت شما از خدا راضی خواهید بود و خدا نیز از شما راضی خواهد بود و دشمنان در حالی که دستانشان به گردن بسته شده است وارد صحرای محشر میشوند»2*

صرف نظر از این روایت اهل سنت عمل اصحاب رو قبول دارند چون پیامبر(ص) فرموده اند به راستی اصحاب من مانند مانند ستارگان هستندو ...؛ و نیز در کتب اهل سنت آمده است که ابوذر و سلمان و مقداد و عمار را با لفظ شیعه میخوانده اند زیرا در روز سقیفه از بیعت با ابوبکر خود داری کردند!

ما به اهل سنت میگوییم ایا ابوذر و سلمان در شمار اصحاب وبه قول شما ستارگان هدایت نیستند؟آیا در کتابهای خودتان از رسول اکرم(ص) روایت نشده است که :«خدا مرا به دوستی علی(ع)و ابوذر و مقداد و سلمان دستور داده است.»3*گویا شما همان چند نفری که در سقیفه بلوا راه انداختند را صحابه میدانید!!

 

پینوشت:

1*:آنان که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند در حقیقت بهترین اهل عالم هستند.

2*:ما نزل من القرآن فی علی،ابونعیم اصفهانی،ص274،صواعق المحرقه،ابن حجر،ص161،باب11،فصل1

3*:صواعق المحرقه،ابن حجر،ص122،باب9،فصل2،و احمدبن حنبل در مسند،5/356،مسند بریده



  • کلمات کلیدی :
  • نظرات شما ()

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    صراط مستقیم غیر از صراط ابوبکر و عمر است(قسمت اول)
    مناظره2(قسمت دوم)
    مناظره2
    مناظره1
    سیلی موسی(ع) در گوش ملک الموت
    ساق پای خدا
    مناظره
    [عناوین آرشیوشده]

    فهرست


    5476 :کل بازدید
    8 :بازدید امروز
    7 :بازدید دیروز

    درباره خودم


    یک دوست

    لوگوی خودم


    یک دوست

    لوگوی دوستان



    لینک دوستان


    اردبیل شهری برای همه
    «بازتاب اخبار روز، تحلیل و تفسیر اخبار» اخبار سبز بدون محدودیت
    رنگارنگ

    آوای آشنا


    اشتراک


     

    آرشیو


    چگونگی انتقال سیادت از پیامبر(ص) به ائمه(ع)
    افکار وفکر های تباه وبیهوده پیروان خلیفه عمر

    طراح قالب