پیروان خلیفه عمر(لعنت الله علیه) بر این اعتقادند که :
بر خی از یهود مانند عبدالله بن سبا و کعب الاحبار با ارائه عقاید باطل در قالب احادیث نبوی موجبات انحراف را پدید آورده اند . بعضی از این احادیث مربوط است به روایاتی که دلالت بر خلافت بلافصل علی(ع) و نادرست بودن خلافت خلفای راشدین دارد. این احادیث تشکلی حزب سیاسی شیعه رو موجب گردید که در اثر گسترش فعالیت همین گروه، خلیفه عثمان(لعنت الله علیه) به قتل رسید.
اما ما جواب این افکار تباهی وپوچ را اینگونه میدهیم:
اولا شیعه یک مذهب هست نه یک حزب ؛ و آن هم مذهبی که در زمان رسول اکرم(ص)پایه ریزی گردید؛ ثانیا طبق اخبار معتبری که در کتب تفسیری اهل سنت وجود دارد، اصطلاح شیعه در زمان حیات رسول خاتم(ص) به دستور آن حضرت به پیروان امیرالمومنین علی بن ابی طالب(ع) اعطا شد.
در کتب اهل سنت از ابن عباس نقل شده است که وقتی آیه شریفه(ان الذین آمنو و عملوا الصالحات اولئک هم خیر البریه)1* نازل شد رسول الله(ص) رو به امیر المومنین علی(ع) کرد و فرمود:«یا علی تو وشیعیانت خبر البرّیه هستید؛ در روز قیامت شما از خدا راضی خواهید بود و خدا نیز از شما راضی خواهد بود و دشمنان در حالی که دستانشان به گردن بسته شده است وارد صحرای محشر میشوند»2*
صرف نظر از این روایت اهل سنت عمل اصحاب رو قبول دارند چون پیامبر(ص) فرموده اند به راستی اصحاب من مانند مانند ستارگان هستندو ...؛ و نیز در کتب اهل سنت آمده است که ابوذر و سلمان و مقداد و عمار را با لفظ شیعه میخوانده اند زیرا در روز سقیفه از بیعت با ابوبکر خود داری کردند!
ما به اهل سنت میگوییم ایا ابوذر و سلمان در شمار اصحاب وبه قول شما ستارگان هدایت نیستند؟آیا در کتابهای خودتان از رسول اکرم(ص) روایت نشده است که :«خدا مرا به دوستی علی(ع)و ابوذر و مقداد و سلمان دستور داده است.»3*
گویا شما همان چند نفری که در سقیفه بلوا راه انداختند را صحابه میدانید!!
پینوشت:
1*:آنان که ایمان آوردند و عمل صالح انجام دادند در حقیقت بهترین اهل عالم هستند.
2*:ما نزل من القرآن فی علی،ابونعیم اصفهانی،ص274،صواعق المحرقه،ابن حجر،ص161،باب11،فصل1
3*:صواعق المحرقه،ابن حجر،ص122،باب9،فصل2،و احمدبن حنبل در مسند،5/356،مسند بریده