سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمام مطالبى که در این وبلاگ قرار میگیرد بر اساس قرآن واحادیث معتبر مورد قبول شیعه و سنى میباشد.برخی افراد نادان میگویندچرا امری که که در هزارو چهارصد سال قبل رخ داده و طرح آن موجب کدورت واختلاف میشود را مطرح میکنید؟؟؟
در جواب میگوییم که اولا اگر دعوا بر سر ارث بوده است، پس در هر زمانی به وسیله ی ورثه قابل طرح است ولو اینکه هزار سال ازشروع اختلاف گذشته باشد. ثانیا روشن شدن این مطلب باعث تشخیص راه حق ازراه باطل میشود اگر برای همه ما روشن شودکه حق با علی است آنگاه اتحاد واقعی بین مسلمانان عالم برقرار میشود و همگی شیعه میشوند ودر نتیجه خداشناسی ، پیامبرشناسی، نحوه انجام عبادت،همه و همه تفاوت میکند. پس میبینید که اگر همین دعوا به نتیجه برسد تبعات بسیار وسیع ودامنه داری را به دنبال دارد؛لذا طرح این مباحث تا زمانی که حتی یک غیر شیعی روی زمین وجود دارد، جا دارد.

از: یک دوستد  سه شنبه 87/11/8  ساعت 6:1 عصر  

سیلی موسی(ع) در گوش ملک الموت

در این پست یکی دیگر از خرافاتی که اهل سنت به آن اعتقاد دارند را بیان میکنیم و یکی از ادعاهایی که اهل سنت به شرک ورزیدن شیعیان نسبت به خداوند تبارک وتعالی دارند را بیان و رد میکنیم.

در صحیح مسلم نقل شده است که:«در هنگام قبضِ روح موسی(ع)،آن حضرت یک سیلی محکم به گوش ملک الموت نواخت به گونه ای که چشم او کور شد! از آن زمان به بعد ملک الموت مخفیانه برای قبض روح افراد می آید تا دیگر سیلی نخورد!».1*

ما از اهل سنت در عجبیم که چگونه با وجود این خرافات در کتابهایشان باز هم این کتب را صحیح ترین کتب بعد از قرآن میدانند!!!!

 ادعای اهل سنت و رد ادعای آنها:

ادعا:در کتب ادعیه شیعیان مکررا از غیر خدا طلب حاجت میشود و این یک نوع شرک واضح وآشکار است!!!سوال شد شرک چیست از نظر اهل سنت؟گفتند:کسی که خدای یکتا را قبول دارد،در صورتی که از غیر خدا حاجت بخواهد مشرک است.نذر برای غیر خدا شرک است. بسیاری از شما برای امامان و امامزاده ها نذر میکنید.آیا شرک جز این است؟

جواب:در کتب فقهی ما  برای انعقاد نذر،دو شرط اساسی بیان شده است که اگر یکی از این دوشرط نباشد،نذر باطل است. شرط اول آن است که نیت نذر برای خدا باشد وشرط دوم آن است که بایستی صیغه نذر خوانده شود و تا نام خدا در صیغه برده نشود نذر محقق نمیشود.مثلا نذر میکند اگر حاجتش برآورده شد گوسفندی را برای خدا در امام زاده یا حرم امام قربانی کند.

اگر حاجت خواستن از خدا شرک است که همه ی عالم وآدم مشرک هستند!آیا انبیاء از مردم کمک نمیگرفتند؟آیا حضرت سلیمان برای آوردن تخت بلقیس از مخلوق کمک نخواست؟آیا شما برای رفع حوائج روزمره از مردم کمک نمیگیرید؟وقتی ما میگوییم یاعلی ادرکنی؛در حقیقت از ایشان درخواست کمک میکنیم وبه وسیله ی ایشان به خدا توجه میکنیم.

حاجت خواهی از ذات باریتعالی نیز مورد توجه ما هست ولی اینکه چرا ما دنبال وسیله هستیم مربوط میشود به دستوری که خداوند متعال در آیه35 سوره مائده به ما مومنین داده است و فرموده است:(وابتغوا الیه الوسیله)

ما طبق دستور نبی مکرم اسلام(ص) خاندان آن حضرت را وسیله تقرب  خودبه سوی الله میدانیم.

از ابن الحدید نقل شده است که حضرت زهرا(س)فرمود:«حمد میکنم خدایی را که از پرتوی نور عظمتش اهل آسمان وزمین بندگی میکنند وذات اقدس او هدف تمامی وسائل میباشد؛ومائیم وسایل در میان خلق»2*و از قول رسول اکرم آمده است که:«اگر به عترت من متمسک شوید هرگز گراه نخواهید شد»3*

 

پینوشت:

1*:صحیح مسلم،4/1843 ح 158 کتاب الفضائل

2*:شرح نهج البلاغه،ابن ابی الحدید،16/211نامه45

3*:صحیح مسلم،4/1873ح 36 کتاب فضائل الصحابه،وابی داود در سنن2/185،ح1905



  • کلمات کلیدی :
  • نظرات شما ()

    لیست کل یادداشت های این وبلاگ

    صراط مستقیم غیر از صراط ابوبکر و عمر است(قسمت اول)
    مناظره2(قسمت دوم)
    مناظره2
    مناظره1
    سیلی موسی(ع) در گوش ملک الموت
    ساق پای خدا
    مناظره
    [عناوین آرشیوشده]

    فهرست


    5462 :کل بازدید
    1 :بازدید امروز
    0 :بازدید دیروز

    درباره خودم


    یک دوست

    لوگوی خودم


    یک دوست

    لوگوی دوستان



    لینک دوستان


    اردبیل شهری برای همه
    «بازتاب اخبار روز، تحلیل و تفسیر اخبار» اخبار سبز بدون محدودیت
    رنگارنگ

    آوای آشنا


    اشتراک


     

    آرشیو


    چگونگی انتقال سیادت از پیامبر(ص) به ائمه(ع)
    افکار وفکر های تباه وبیهوده پیروان خلیفه عمر

    طراح قالب